NU FINNS NYA PRODUKTER! TITTA PÅ DEM.
Jim Mollica

Jim Mollica

Högsta marknadsföringschef

Jim Mollica började på Bose 2021 som företagets första globala marknadsföringschef. Han övervakar varumärkets strategiska och kreativa inriktning, samt dess anknytning till konsumenter på alla plattformar och kontaktpunkter. Jim specialiserar sig på digital transformation och storytelling, med mer än 25 års erfarenhet av marknadsföring, media, E-handel och intäktsgenerering.

Jim använder och tycker fortfarande om högtalarsystemet Bose Acoustimass som han köpte som tonåring för att lyssna på Pixies och andra inflytelserika band. Detta ”livsomvälvande” ljudsystem har följt honom genom flera flyttar och runt om i hela landet.

Innan Jim började på Bose hade han ledande befattningar på några av världens främsta varumärken inom konsumtion, livsstil, underhållning och fordon, bland annat Under Armour, Viacom/MTV Networks, Walt Disney Company, Ralph Lauren och Nissan Motor Corporation.

Jim har en MBA från Katz Graduate School of Business vid University of Pittsburgh.