Ditt Bose Bluetooth® -headset har utformats för att under flera års tid fungera ihop med en rad olika mobila enheter. Det kan behövas periodiska uppdateringar för att headsetet ska förbli kompatibelt med produkter som har lanserats efter headsetets tillverkningsdatum.
Bose® Bluetooth®-headset – Uppdatering
För datorer med Windows:
- Processor på 300 MHz (1 GHz för Vista eller Windows 7), 32 eller 64 bitar
- 128 MB RAM (Windows XP); 512 MB RAM (Vista Home Basic); 1 GB (övriga Vista-versioner och Windows 7, 32 bitar); 2 GB (Windows 7, 64 bitar)
- Internetanslutning
- 30 MB ledigt utrymme på hårddisken
- USB 1.1-, 2.0- eller 3.0-port
För Mac-datorer:
- OS-version 10.5 (Leopard), 10.6 (Snow Leopard) eller 10.7 (Lion)
- Intel-processor
- 512 MB RAM (Leopard), 1 GB (Snow Leopard)
- Internetanslutning
- 40 MB ledigt utrymme på hårddisken
- USB 1.1-, 2.0- eller 3.0-port
Börja med att hämta uppdateringsprogrammet för Bose SoundLink® around-ear Bluetooth®-hörlurar och spara det på din dator.
Om du har flera användarkonton på datorn kan du behöva ange administratörens inloggningsuppgifter för att kunna köra programmet.
När programmet har hämtats ombes du ansluta headsetet till datorn via en mikro-USB-kabel. Använd laddningskabeln som låg i produktförpackningen eller en liknande kabel som du kanske redan har.
Kontrollera att Bose Bluetooth® -headsetet är fulladdat innan du kör uppdateringsprogrammet.
För Windows:
I fönstret Filhämtning klickar du på Kör eller Spara
Om du väljer Kör: Följ anvisningarna för hur uppdateringen ska utföras.
Om du väljer Spara: Välj en plats där filen (Bose_BT_Headset_Update.exe) ska sparas. Starta sedan programmet från hårddisken och följ uppdateringsanvisningarna.
För Mac:
Vänta medan datorn hämtar filen. Den kommer att visas som en hårddiskikon på skrivbordet.
Ett fönster öppnas. Dra programfilen med uppdateringen till skrivbordet enligt anvisningarna (dubbelklicka på ikonen om fönstret inte öppnas).
Starta sedan uppdateringsprogrammet från skrivbordet och följ uppdateringsanvisningarna.
Försök med följande innan du startar om uppdateringsprogrammet:
Kontrollera att internetanslutningen fungerar.
Se till att USB-kabeln är ansluten till datorn och till Bose® Bluetooth®-headsetet
Håll ned knapparna Volym upp (+) och Volym ned (-) och samtalsknappen samtidigt i minst fem sekunder tills batteriindikatorn blinkar grön
Om problemet kvarstår kontaktar du Bose kundtjänst på 1-877-335-2073 (USA) eller 1-87-701-2175 (Kanada).
Hjälpmenyn kan användas under hela uppdateringsprocessen. Via hjälpmenyn öppnar du följande:
Licensavtal: Läs igenom licensavtalet.
Information om kundsupport: Visa global kontaktinformation för Bose
Systeminformation: Visa information om Bose® Bluetooth®-headsetets aktuella systemversion samt information om datorn och operativsystemet