Börja firandet tidigt. Upptäck våra bästsäljande produkter. KÖP.

Amazon Alexa fungerar inte

Se till att Amazon Alexa-appen är installerad på din enhet. Om det behövs hämtar du Alexa-appen från Google Play eller App Store. När hörlurarna är anslutna till enheten följer du instruktionerna i appen för att konfigurera Alexa.

Amazon Alexa-applogotyp

Obs! Amazon Alexa finns inte på alla språk eller i alla länder.

Om Alexa inte aktiveras korrekt när du trycker på röstassistentknappen kan du prova följande:

Kontrollera att röstassistentknappen är inställd på Amazon Alexa. I Bose Music-appen väljer du Settings > Voice Assistant (Inställningar > Röstassistent) > Alexa. Du kanske också måste trycka på Setup & Settings (Konfiguration och Inställningar) för att avsluta konfigurationen av hörlurarna med Alexa

Starta om enheten.

Anslut den mobila enheten till Wi-Fi®.

Koppla bort Bluetooth® och anslut igen.

Rensa Bluetooth-enhetslistan från hörlurarna genom att hålla in strömknappen/Bluetooth-knappen i tio sekunder. Du ska höra ”Device list cleared” (Enhetslista rensad) i hörlurarna. Gå till Bluetooth-inställningarna på enheten och ta bort hörlurarna. Återanslut hörlurarna till enheten.